Redbull lådbilsrace

Victor. Mange. Kevin.
En sen kväll fick de en idé- att skriva en ansökan att få delta.
Stökpatrullen föddes.

Stockholm. Söder. München bryggeriet.
De gjorde en ritning. Idéer tecknades ner. Perra bistod m sin kunskap.
Killarna satte igång. De höll på dagarna i ända hela semestern.
Som de slet. De byggde ute hos Victors pappa.
Jag var förbi m luncher.
Kollade bygget.
Peppade.

 Tidig lördagmorgon rullade vi.
Felicia och Dennis. 
Cornelia och Millie. 
Jag.
Stannade efter Huskvarna för att äta frukost.
Kom fram till Stockholm. Körde m gps och skyltläsare.
Hittade hotellet och deras minimal garage.
Lämnade bilen där.
Och gick ut på stan.


Strosade i det minst sagt konstiga vädret.
Ömsom sol. Ömsom regn.


Systembolaget besöktes.


Dit skulle vi.

 Victor gosar Millie 
 Stökpatrullen 


Mycket folk. Många lådbilar.
Alla ekipage blev vägda. Stökpatrullen fick ta bort ett antal kilon!!
 Mysik. Vodkanoch Wolverine dracks !!

 StädSoran var på plats. Honom kan ni följa på tiktok.

 Bilen var så fin. Ikea tema - lampan lös m hjälp av ett batteripack fr David 😅

Galet rolig stämning.
Kollarna pratade m allt å alla. 






 Mötte upp kusin Suss på stan. Vi åt på TED - go mat. Vin.
Och prat- timmarna flög.
Sååå mysigt.
De andra var på hotellet. Felicia och Millie  chillade.
Några drog ut i Stockholms natten...


Stockholm e fint. Innerstan gillar jag.



 Vi gjorde tröjor.
Målade.
Skrev.
#ohmamamama #snyggsingelsexig 
 Millir skötte sig fint.
 Några var tröttare än andra...
 Någon missade hotelfrukosten...
 Felicia och jag njöt av frukosten.


Rastade Millie innan vi packade ihop oss. Checkade ut och på något mirakulöst sätt kom vi ut fr garaget.
Mot söder.
Parkerade.
Stökpatrullen var TRÖTTA. BAKIS. SPYDDE.SOV 









 Och TAGGADE.
Nene och Hugo kom.
Två kompisar till killarna.
Plakat. 
Stökpatrullen hade bästa fansen 💕
 Millie somnade i väskan.


 Jamen dessa två halvdöda...Jörgen och Cornelia. 





Mycket folk. Fint väder. Kul.
Spänning i luften.
Stökpatrullen gjorde bäst entré. Fick mest högst tjoåtjim!
Vi hördes!!
Starten gick...första svängen...PANG bakdäckenbgav vika..typ.
Därifrån bar Mange och Kevin lådbilen genom banan å i mål.
Antiklimax.
De lux.



Sen hoppade de i sjön!

Luften gick ur oss.
Punka.


Resterna av bilen....

Järngänget.
Kul hade vi.

Städade ihop oss.
Packade ihop oss.
Jag körde StoraGrå hem m Cornelia Millie och Jörgen i bilen.
Felicia körde hem Jörgens bil...Han kunde absolut inte köra. Dennis åkte m henne.
Lastbilen körde Victor och Kevi  hem...
Vi åt middag i Södertälje sen körde jag fel så vi körde via Örebro å hem.medan de andra körde via Jönköping!!
Men vi hade kul i vår bil. Prat om allt å lite till.

En önskan om att de kört hela racet - gått i mål fanns mrn nu blev det inte så.
Men jag är glad att jag fick vara m på ett hörn.
Skratta tsm m.mina barn å deras vänner.
En helg i Stockholm. 
Tack älskade barn för detta. Vilken upplevelse. 💕

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback