Vad har jag gjort senaste veckan?

Jobbat. Sovit. Rastat Millie. Lagat mat.
Ja men typ så.
Tränat tån.

Åt en god lunch på stan. Själv m bok i lurarna.
Gott. Behövligt m egen tid att reflektera.


Millie var m på Teamsmöte.


Köpte en flaska pinotage. Den blev aldrig avsmakad men står kvar i hyllan.


Beställt dammsugarpåsar.


Plötsligt händer det 🎉
Jag blev anställd 1991 på tolkcentralen i Göteborg.
1997 bytte jag till tolkcentralen Vänersborg.
Utgick hemifrån kl 08 och skulle vara hemma senast 17 - så jäkla bra när barnen var små.
Det var mycket tid i bilen. Körde långt och mycket.
Älskade det.
Sen bildades regionen 2000 och jag blev verksamhetens svarta får. Hade mitt eget avtal.
2004 sa verksamhetschefen att jag fick välja vilken tolkcentral jag ville tillhöra. Omöjligt att börja kl 08 i Vänersborg så då gick jag tillbaks till Göteborg. 
Det blev ändå ett gäng härliga år on my own.
Detta att jag var i Vänersborg gjorde något m tjänsteåren. Ingen begrep utom möjligen lönemänniskan.
Jaja vi har skojat om det på jobbet.
Nä ja e inte bitter 😄
Men nu så nu händer det!! 🎉

14 000 kr !! Vad ska jag köpa??
Tror det blir en ring. Älskar ringar.
Spanade lite igår. Ska kolla om jag har nåt gammalt guld att lägga till.
Eller det vet jag att jag har...diamanter...
Ska designa något speciellt för bara mig 💕


Denna gosboll 💕💕 Vad är fram å vad är bak?!?


Var förbi mamma. Höstljung. Städade till. Tände ljus.
Fick precis där å då ett sms långväga ifrån.
Passade perfekt in vid besöket. Jag vet att mamma i sin himmel log.

Idag har jag kört bil för första gången sen operationen.
Det gick fint.
Handlade på vägen hem.
Nästa uppdrag avbokat...
Jag ska svänga förbi Backaplan. Hämta ett paket till Cornelia och en present till Maria T.
Sem blir det nog promenad i höstsolen. Och lagande av middag. 

Kram till Dig 💕

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback