Helgen

Jag och Zigge åkte till Torestorp. Till min syster och svåger. Min bror var också där. Det vankades god mat, bubbel och prat. StoraGrå skulle få nya stötdämpare. 

Perra skulle byta dem med assistans av min bror. Kevin hade klickat hem nya dämpare och de kom på fredag eftermiddag. Efter att ha hämtat dem rullade Zigge och jag. Det blev en härlig helg. Zigge kunde ligga ute i lördags under äppelträdet och titta när bilen fick nya dämpare. Det kom ett par skurar men inte värre än att allt blev gjort. Självklart ska det jäklas en del. Fastrostade delar. En mutter som gick av men Perra har en ängels tålamod och jobbade på.




 Det trista var att han upptäckte att min bromsslang inte satt fast som den skulle vilket gjort att den skavt mot däcket. Det hade inte de på besiktningen upptäckt!! Det hade kunnat gå illa. Kevin googlade och ringde Biltema i Borås. De skulle ha två slangar. Perra åkte dit på söndags morgonen men väl där sa de att de trodde vi menat bromsrör. Nej, det hade vi inte menat. Hem igen och sätta tillbaka däcket. Tur att Perra har många tekniska kompisar , nu står StoraGrå hos Göran. Han ska byta slangen in veckan.
SysterYster och jag gick igenom lådor som ärmkvar efter vår mamma.
Jag lovar att min mamma har virkat tvåhundraförtifemton dukar genom åren.
Jag tog med några till mina barn. Och någon till mig själv.
Lite vackra överlakan tog jag också. Ska sy om dem till påslakan.
Vi gick igenom foton.
Moster Sandra ,hon var döpt till Alexandra och min mamma.

Jag ,skulle tro att jag går i gymnasiet här. När jag ser bilden ser jag likheter m min brorson Magnus.
Morfar Hilding skulle fyllt år i lördags. Han var född 1914.
En stilig karl.
 
1990 ,min stora knäoperation var gjord. Klart det skulle skrivas på gipset.
7 veckor en varm sommar m helbensgips!!


Mello på lördagskvällen. Bubbel i glasen. Det var länge sen jag var vaken så sent. Söndag, vi åkte hemåt vid lunch. Perra och jag samkörde ner till verkstan. Där väntade Felicia på oss. Hon körde oss hem. Zigge blev glad över att komma hem. Han somnade gott, snarkade ljudligt. Cornelia hade haft en härlig helg, vänner och plugg. Hon och Kevin hade också spenderat tid hos katten Lilly vars ägare har varit borta under helgen. Mina barn är så hjälpsamma och fina. Ställer upp för varandra och andra. Söndagskvällen spenderade vi framför tv:n, Hawaii 5-O. Vi har sett om hela serien och nu närmar vi oss sista säsongerna.Idag är det måndag, jag är på tolkcentralen. I eftermiddag ska jag möta upp Perra, vi ska hem till Vega och David. Perra ska se om han kan hjälpa David med en grej. Jag har precis köpt lunch och då fyndade jag jordgubbsplantor. Det kan bli både fint och gott att ha på balkongen. Kusin Doris och jag har messat på morgonkvisten, vi har ett mission ihop i helgen. Det ser vi båda fram emot.


Kommentarer
Postat av: Doris

Tjohoooo, vilken go helg!!!!!1

Svar: Verkligen en helg som laddade mina batterier!
Elisabeth T

2021-05-25 @ 08:38:17

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback