En fin helg

Sol. Sol. Ösregn. Åska. Sol. Varmt. En sammanfattning av vädret denna helg.
Jobbade i fredags, promenerade till mitt uppdrag. Sen satt jag i solen m bok I lurar i väntan på vår tur.
Klar.
Promenad hem till familjen Ranstam Lega.
Rosa champagne.
En hjälpande hand - flytt av lådor i källaren.
En sjukt god middag. Chilensk mat vars namn jag glömt men jag vet att jag kommer äta den igen.
 Vi läser bok, Natalie och jag. 
Bussen hem.
Lördag.
Vaknade i arla jag, väcktes av Zigge. Promenad. 
Somnade om.
Frukost. 
Jobb kl 11.
Vega, David och Natalie kom på fika. Vi satt ute i skuggan.
Mysigt.
Resten av lördagen gick i långsamhetens lov.
Chicago PD på tv:n.
Söndag, sämre väder så inget strandhäng MEN HäxanSkurtant kom på besök.
Ni vet när det städas bakom sänggavlar. Under skåp. Torkade golvlister.
Som jag svettades. Slängde återvinning. Sopor. Bar ner saker till källaren.
Lagade mat.
Avslutade m ett glas rosévin. 
Cornelia lagade lunch.
Jag middan.
Zigge fick promenader.
Idag måndag, jobb.
Det är också 46 år sen KapVerde blev självständigt. 
🇨🇻🇨🇻🇨🇻

Ha en fin dag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback