Zigge Prinsen

Efter en sen middag igår gjorde vi slag i saken.
Upp m Zigge på köksbordet. Fram m kam och sax.
Medans jag kammade o klippte loss tovor mutade Cornelia honom m go' saker.
Han var så duktig. Och diskhon fylldes m päls.

Sen..

Klev Cornelia ner i badkaret med honom !
Ljummet vatten och grönsåpa. Schammponering de lux.
Skölj.
Han är inte odelat förtjust i att badas. Han försöker att ta sig ur karet.
Jag stängde dörren intill badrummet så han kunde torkas därinne före han fick ut å torka sig själv.
Du kanske såg på instagram hur han torkar sig på mattan i vardagsrummet.


Kammad och nybadad rullade han ihop sig i korgen. Den jag fick 1976 till min första hund Pyret.
Som en boll.
Vi stängde fönstret i sovrummet - tänkte fuktig hind plus kall nattluft = dålig kombo.

Klockan 03:48 idag ville han ut! 
Klädde på mig och i den tysta timmen tog vi en promenad.
Skönt ute.
Väl inne spelade jag wordfeud. Gjorde min portugisiska kurs. Börjar gå ...inte bra men helt okej.
Somnade om.
Vaknade nu.


Frukost. Kaffe. 
Mmmm gott.
Ha en fin torsdag!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback