Hipp hipp hurra!


Idag fyller hon Ă„r - SysterYster ! 🎉
Storasyster av bÀsta sort!
Hon har alltid Àlskat att lÀsa böcker. Hon har lÀst helt sjukt mÄnga genom Ären.
Lillasyster.
Storasyster.
Mamma.
Fru.
SvÀrmor.
Mormor.
Farmor.
Faster.
Moster.
StÀdade pÄ ortopeden, sÄ ung att hon fick dispens för helgjobb.
SjukvÄrdsbitrÀde.
Undersköterska.
PĂ„ ortopeden .
Jobbade natt nÀr hennes barn ,Jessica och Tobias var smÄ.
Utbildade sig till sjuksköterska och blev klar 1994.
Kvar pÄ ortopeden.
Blev raskt chef.
PÄ ortopeden, vÄrdavdelningen.
Sahlgrenska.
Mölndal. 
Skene.
KungÀlv.
KĂ€rra sdn.
Nu Äter igen pÄ SU men som sjuksköterska. PÄ natten.
Jag har sÀkert missat nÄt jobb. Hon e en duktig chef.
Kunnig. Duktig. Vet hur hon vill ha det.
Just nu tampas hon med insikten om att basal hygien och omvÄrdnad verkar ha minskat inom vÄrden.
Vi har samma humor - skrattar Ă„t samma saker.
Gjort bort oss tillsammans- som den gÄngen vi var pÄ en begravning och hÀlsade pÄ nÄgra vÀnninor till den avlidna. Hon börjar och nÀr jag sen ska presentera mig sÀger jag , Hej SonjaLis !!
Dvs jag glömmer bort mitt namn.
Opassande att skratta...men i bilen nÄn timma senare skrattar vi sÄ vi inte kan köra ivÀg.
Vi dricker gÀrna ett glas vin tillsammans. Pratar. Verkligen inte alltid vi tycker samma men vi respekterar varandras olikheter. Berikar varandra.
Lagar gÀrna mat.
Som Kevin efter en middag sa - Moster du har gjort det igen, lyckats m maten.
Eller nÀr nÄgot av mina barn vid en middag bad om en macka tack och moster kastar en bit bröd pÄ barnet samtidigt som hon ropar MackAttack!
Detta har blivit ett stÄende inslag pÄ middagarna.
Hon gillar att lÀsa GP till frukosten men helst ostörd för hennes morgonhumör kan vara lite ...
Vilket vi syskon ofta retade henne för dÄ vi tvÄ Àr som lÀrkor pÄ morgnarna.
Har haft hĂ€star. Ridit i mĂ„nga Ă„r. Skadade sig illa i en olycka vid hoppning. Fick inte sitta pĂ„ flera mĂ„nga veckor utan tvingades stĂ„ upp. Sitta pĂ„ toa fick hon. Ligga ner nĂ€r hon skulle sova.
UmgÄs gÀrna m sina barn och barnbarn.
Och oss syskon m familjer.

Vet ni - detta m felsÀgning pÄ begravningen? Det har hÀnt oss 2 gÄnger men den senaste var det hon som strÀckte fram handen och presenterade sig som Elisabeth!!

Önskar Dig en fantastisk dag du bĂ€sta systerYster!
â€đŸŽ‰â€



Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback