Helgen kom och gick

Fredag ,Cornelia var galet sugen på fredagsmys. Hon gick helt bananas!
Det var verkligen extra allt.

Först middag och sen detta goda.
Life is good!

Lördag, vi åkte iväg å köpte kräftor. C skulle på kräftskiva.
Mötte Felicia på Backaplan. Kollade kläder.
Vi gjorde inga fynd men kul hade vi.
Hem.
Jag slöade. Cornelia fixade inför kvällen.
Vid halv tre åkte hon iväg och jag fick ett ryck.
HäxanSkurtant kom och plötsligt var både vardagsrumsfönstret och köksfönstret putsat.
Blommor vattnade.
Skafferiet städat.
Balkongens blommor fick lite omvårdnad.
Badrumsskåpet städades.
Så härligt. Älskar när HäxanSkurtant kommer!
Sen blev det Blodsbröder - en dansk serie på tv4.

Kevin satte ju upp lyktorna i veckan. Deras gamla uppsättningar hade gått sönder men nu ska de sitta.
Tur att han e lång. Jag når inte upp ens om jag ställer en pall på balkongmöbeln!!
Älskar att de e solcellsdrivna.
Ikea.

Söndag. Vaknade långsamt. Kaffe i sängen. Sista avsnitten av serien.
Promenad m Zigge.
Fwlicia hämtade upp mig.
Vi åkte till Delsjö koloniområde. Loppis och öppna trädgårdar.
Så mysigt.
Och jag fyndade en vas.


En vas från Gefle. 
40 kr , ett riktigt fynd.
Via Coop och Dollar Store hem till Felicia och Dennis. 
Matlagning.
Blåvitt på tvn.
När matchen var slut kom Kevin och Cornelia.
Två slagna hjältar som festat natten lång !
Roligt hade de haft.
 När middagen var äten landade jag i deras soffa.
Sen körde vi hem.
Rastade Zigge m fina Eva L i lurarna.
Älskar promenadsamtal.

På loppisen köpte jag blommor.
5 kr bunten.
Jag köpte två.

Som små solar.

Tisdag idag. Har del två av ett tufft uppdrag idag.
Språkligt tuff.
Engelska.
MEN jag jobbar m SaraT och vi e ett bra team. Känner varandra väl.
Vi jobbar verkligen tillsammans. Stöttar, fyller i, byter av. Peppar.
Litar på varandra. Känner varandras svagheter och stärker varandra.
Gör mig till en bättre tolk.
Vi e ett dreamteam.
Nu dags att fixa mig inför dagen. Frukosten e bortdukad. Zigge e rastad.
Solen lyser.
Blir en bra dag.


Kommentarer
Postat av: Sara

Alltid ❤️

2020-09-02 @ 05:51:59
Postat av: Sara

Alltid ❤️

2020-09-02 @ 05:51:59

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback