Chokladen

jag drack på Eklaholm. Minns ni den ? Den som gjorde mig tårögd, så god den var. 
Idag hade jag ett uppdrag och när jag gick tillbaka till vagnen valde jag en lite annan väg. När jag kom upp för trappan stod den där. 
KaffeMoppen. 
Jag blev helt lycklig. Tänkte att nu kunde jag få köpa en burk. Jag hälsade på de som stod där, de höll på att lasta ur moppen ur en bil. 
- Hej.
 - Hej!
- Har ni choklad ?
 - Ja. 
-Då vill jag köpa en burk. 
-Tyvärr har vi inga burkar sa killen. Vände sig om in mot bilen. Och sträckte över en påse. Du får den här sa han.
 - Tack. Vad kostar den ? 
- Nej , den kostar inget , du får den. 
Jag blev helt stum. TACK sa jag
Sen berättade jag om den fantastiska upplevelsen på Eklaholm. Hur jag blev tårögd. Att jag knasigt nog inte köpte en burk.
Jättetrevliga var de. 
- Glöm inte att mjölken ska koka upp för att få fram chokladens bästa arom.
Lovar. 
Glad med en känsla av sockerdricka i bröstet gick jag till vagnen. 
Ibland kan ett val skapa möten jag inte väntat mig. Detta var ett av lycka. Ikväll blir det choklad med vispad grädde på toppen.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback