Fredag

Blev ledig , schematekniskt strul men jag har mååånga timmar att ta ut.
Som en present till mig själv.
Vaknade. Rastade Zigge.
En spartansk frukost m Cornelia.
Tog mig till Willys. Handlade. Mycket.
Älskar att handla mat. Välja grönsaker. Frukt.
5 kassar senare å drygt 2000 kr senare var jag klar.
Hem.
Parkerade på gatan.
Langade kassar till Cornelia via balkongen.
Parkerade.
Städade kylen. Cornelia torkade ur frysen.
Delade upp köttfärs, karre, filé och kyckling i mindre portionspåsar.
La in allt i kylen som jag rensat och torkat ur.
Älsk på fyllt kylskåp.

Började laga mat.
Köttfärssås.
Korvstroganoff - önskemål fr Dennis.
Pannbiffar.
Kyckling m rotsaker i ugn.
Till Felicia & Dennis samt Kevin.
När man e sjuk ska man få lite service.
Både F och K är sjuka. De har båda tagit coronaprov idag. Svar under helgen.
Sushi till lunch önskades.
Och godis. Och duschcreme.
Handlade.
Körde sen all mat till dem. I varsina påsar.
Hemlagat.
Sushi.
Lämnade det till dem båda.
Avstånd emellan oss.
Spritade handtag. 
Körde till Majorna för att hämta ett glashänge som jag fått lagat.
Adventsljusstaken jag har efter mamma. Den hon fick av Herr Grell. En indirekt muta till min pappa med en önskan om att få bli underleverantör vid något stort bygge.
Hon fick en hel del fina saker av denne Grell. Huruvida han fick kontrakt som underleverantör vet jag inte. 
Nu är den lagad. 100 kr.
Systembolaget. 
Vin till Cornelia. 
Bubbel till mig. Och en flaska vin. 
Såg en skylt om älgkött.
En deli mitt emot bolaget. 
Blev älggrytbitar ,blir gott m Trattkantareller i.
Tonic köpte jag också.
Jag gillar GT.
Krysantemum, 3 för 69 kr.


Hem.
Tömt diskmaskinen.
Diskat undan.
Ätit lite köttfärsås direkt ur grytan. 
Nu ska jag vila. Lyssna på bok.

Ikväll blir det go middag.
Biff. Potatis i vitlöksolja i ugn.
Vin.
Efterrätt ,japp den står i kylen. 

Och klockan e bara kvart över tre !

Ha en fin helg. Det ska jag.

Kram ❤


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback