Oj vilken söndag!

Sovmorgon till nästan halv nio ! När hände det senast.
Tassade upp, tog m täcket till soffan.
Rastade Zigge. 
Frukost m Cornelia. Sen fick hon fart. Storebror ringde och kom för att hämta upp henne.
Han hade precis köpt en ny mobil. Den har han funderat över länge. Iphone blev det.
De åkte iväg.
Jag la mig i soffan. Klurade på middan ...for till ICA.
Hem.
Började m älggrytan.
Grytbitar. 
Trattkantareller. Lök.
Älgskav m trattisar.
Puttrade och spred en ljuvlig doft.
Putasade fönster i sovrum och vardagsrum. 
Dammade.
Började tvätta.
Dammsög.
Skurade badrum och bytte handdukar.
Ner i tvättstugan.
Renbäddade.
Fixade det sista m maten.
Sen kom allihop på middag.
Slurp sa det så var vi alla mätta och grytorna tomma.
Häng i soffan. Tjöt. Lite tv.
Sen for tre hem till sig.
Jag rastade Zigge.
Och nu ligger jag i nytvättat nattlinne i renbäddad säng. 
Vilken dag ! Helt underbar ❤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback