Oj vilken måndag

Zigge, prinsen har inte mått bra i ett par dagar. Han äter, dricker och vill gå långa promenader men inne kommer han inte till ro.
Han har skrikit till vid ett par timlfällen.
Hjärtat gör ont när han inte e sig själv.
Igår var Cornelia ledig, hemma men när mitt första uppdrag var slut vid 11 hade jag mååånga sms.
Alla om Zigge.
Från alla tre barnen.
Kevin kom till oss medans C var hos tandläkaren.
Under den tiden var de ute i nästa 2 timmar och då var Zigge nöjd.
Cornelia kom hem lite före mig.
Mot Blå Stjärna. 
Rädsla i min kropp. Vad är fel. Kommer vi åka hem m tomt koppel ?
Bara en fick gå in m sitt djur. C blev kvar i bilen.
Mess fr Felicia och Kevin, Hur går det ?
Inskrivning.
Koll av djurskötare.
Träffa veterinären.
Jag e sjåpig och det står jag för. Jag fulgrät och besvarade frågor.
Fin cirkulation, bra puls. Ingen feber. Hjärta& lungor ua.
Veterinären klämde och kände. Ett litet pip när hon var i nacken på honom å drog.
- Zigge är en stilig äldre herre ! För sin ålder mycket mjuk i kroppen.
Smärtstillande. Antiinflammatorisk . Båda som sprutor.
Han blev loj, flämtade. Hög av medicinen.
Blodprover togs. Koll av lever, njure ,allt tip top!!
Vi fick åka hem.
Medicin i 2 veckor.
Sele.
Korta platta promenader.
Älskade prinsen vår ! Ont har du men nu får du hundPanodil i starkare format.


I det stor väntrummet flörtade han m två små vita tikar!
Vi åkte hem. C satt i baksätet med honom. Fick bära in honom medans jag parkerade bilen.
Han hade svårt att somna men efter ett tag gick det bra. Han stretade emot ganska länge men till sist så sov han gott.
Han väckte oss vid fyra men det var mer en koll om vi var hemma.
Kvart över fem nu ville han ut.
Nu sover han som vanligt i sin stora säng i hörnet bakom soffan.
Älskade Zigge, vår pälskling.
Du är så älskad. Av mig. Av dina tvåbenta syskon.

Idag får vi gå lite omlott. Kevin kommer en sväng före han börjar jobba.
❤❤❤



Kommentarer
Postat av: Doris

Sigge ❤💕💕💕💕💕💕💕💕💕

2020-11-10 @ 08:47:03
Postat av: Anonym

🙏💖🐶 kram Camilla

2020-11-10 @ 15:34:29
Postat av: Sara

Hoppas du fick tag på medicinen. Krama Zigge från mig ❤️

Svar: ja då den fanns i Nordstan !
Elisabeth T

2020-11-11 @ 05:57:32
Postat av: Rosemarie

Åh va skönt att han är bättre. Fick åka m Wilma i somras o fick åka hem utan henne o det va så otroligt jobbigt satt i bilen utanför veterinären o grät floder. Va inte alls beredd trodde det bara va ngn bagatell, men inte. Stor sorg hon va en härlig 12 årig tjej med skinn på nosen / Rosemarie

2020-11-12 @ 20:05:10

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback