Lyx

Att få adventsfika hemlevererat.
Bästa moster & morbror kom m lussekatter. En m mandelmassa i. Mormor Ellen kringlor och pepparkakor. Julstjärna.
I vackra glasburkar m bygel.
De e så fina mina moster och morbror. Mina extraföräldrar.
De som känt mig längst. Som känner mig.
Vi möttes i hallen m avstånd. Saknade att få krama om dem.
De var piffiga medans jag själv hade pyjamasbyxor och  tröja på svaj.


Cornelia jobbade.
Jag tog en promenad till Wieselgrensplatsen m bok i lurarna. Handlade lite mat och mossa.
Hem.
Vinterstudion på tv. Kaffe m nybakat.
Bussen till Hjalmar för att hämta ett paket för Cornelia. 
Promenad igen m Zigge.
Kusin Mia kom förbi m leverans av godis vi beställt av Lisa.
Middan hade stått på spisen hela dagen. Fläskkarre i bit som gått på låg värme.
Den blev god.
Satt upp adventsstjärnan. En adventsstake. Bytt kuddfodral i både köks- och varadgsrumssoffan.
Cornelia och jag såg Så Mycket Bättre men nja igår var det ett segt program.
Idag söndag - Zigge e rastad. Kaffe i koppen. Väskan packad för en utflykt .
Ha en fin dag , denna Första Advent.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback