Söndagen

Jag åkte hem till Felicia och Dennis runt 11tiden. Att ge en hjälpande hand gör jag gärna.
I bästa sällskapet av fina dottern. Dennis hade gått till Kevin för att kolla UFC.
Någon timma senare sken lägenheten. Mina bevingade barnbarn hade en ren å fin bur.
Felicia och jag åkte till Coop på Backaplan. Handlade middagsmat.
På vägen tillbaka stannade vi på Hornbach för att köpa självhäftande krokar som man kan flytta på om man vill.
Kevin behövde till sina tavlor.
Hämtade upp Cornelia och Zigge. 
Styrde till Kevin.

Någon ska tatuera sig snart och då behövdes tassavtryck.
Zigge var något fundersam till detta påhitt. 
Färg på trampdynorna.
Men det gick !

Lite experimenterande med färgen. Mycket eller lite.
Brorsan övervakar det hela.
När det var klart blev både Zigge och golvet städat!

Tavlor sattes upp. Centrerat på väggen.
En världskarta - blev så fint. Så Kevin.
- Kanske ska jag sätta nålar på de länder jag besökt?
Bra idé!
Denbis och Felicia kom med glada hejja rop.
Vi lagade mat.
Tacos. 
Kyckling i ugn m rotgrönsaker.
Pannbiff.
Alla var med, hackade,stekte och diskade.

Sen blev det filmtajm.
Zigge låg så gott på sin portabla säng.
Han älskar att vara med oss. Mitt i.

Han sov så gott. Snarkade.
Dagen blev till kväll.
Cornelia,Zigge och jag åkte hem.
Felicia och Dennis till sig. Skönt för dem att komma hem till sitt där det doftade rent å gott.
Tur att jag började sent i måndags.
Idag tisdag åkte jag direkt till uppdrag. Sen rullade dagen på.
Handlade på vägen hem. Var förbi Cornelia på hennes jobb, hittade en blus. 
Mat. Ribs har förkokats å står nu i ugnen.
Rastade Zigge.
Skurat badrum. Dammat.
Nu ligger jag i soffan å väntar på att Cornelia ska komma hem.
Då blir det middag.
Sen kanske det blir film eller nåt annat på tv.

Ha en fin tisdagskväll.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback