Lissabon


Vi bestämde oss för att ta en tuktuk runt i gamla stan.
Vega.

Gabriella. 
Och jag.
Mysigt att åka denna ljumma dag.
Lycka att ta på oss solglasögon.
På det lilla torget köpte jagen scarf. Den passar till teddybjörnspälsen..

Vi stannade till vid en katedral som var en av få byggnader som klarade jordbävningen någon gpng för ett par hundra år sen.
Tände ljus för mamma och pappa.

Utsikten här var magisk. Så vacker stad.
Många hus är smala fasader ut mot gatan. Det beror på att priset för tomten kostade enl hur många meter mot gatan man köpte.
De är smala, djup och höga istället!

Jag.

Här köpte vi en take away caipirinha.
Den var sååå god.


Kall och läskande.

I tuktuken.

 Blomman vars namn jag kan säga men inte stava.
Boug...nånting.


Vackra byggnader.


Tuktuk flraren Daniela lämnade efter en och en halv timma av oss vid ett torg.
Där slog vi oss ner i solen som värmde skönt.
Dagens soppa va Cancha!! 

Vega valde bläckfisk- jag smakade och den var okej men nja jag är glad att jag istället valde...


Geillad färsk tonfisk. Den var så god.
I glasen hade vi sangria.

Spårvagnarna tar sig sakta uppför. 
En härlig dag.

Återkommer med fler bilder.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback