Landat


Vilket plan skulle jag med?
Det till Frankfurt 10:25.
Kevin körde mig och Vega till Landvetter. Så snällt av honom.
Gabriella kom och anslöt - en trio på väg.
Jag köpte den obligatoriska boken.


Flyget var sent men vi kom iväg. Bytte plan i Frankfurt för vidare färd till Lissabon.
Jag somnade på det planet. Välbehövligt.
Landade och tog en taxi till hotellet.
Alfi heter det - ett ordinärt hotel. Våra rum är nyrenoverade.
Fräscha.
 Utsikten från mitt rum.
Vi tog en timma på rummet innan vi mötte upp turkarna som också ska vara med i projektet.
Åt en god middag. 
Grillad garoupa ,en mycket god fisk.


Drack öl! Ovanligt men Super Bock gillar jag.
Spännande när det runt bordet pratas svenska, engelska, turkiska, kriol,turkiskt teckenspråk och lite internationellt ,vill inte säga teckenspråk men åt det hållet.
5 hörande och en döv. Men allt funkade.
Jag lärde mig turkist 2hands handalfabet!
Min lilla lilla kriol jag kan använde jag också. Personalen på restaurangen, taxichauffören m fl.
Det funkade också.
Nu är det torsdag och dags att möta upp de andra deltagarna i projektet.
Jag ska återkomma till vad det handlar om.
Vi är en timma efter i tid men min kropp vaknar som vore den hemma i Sverige.
Frukost ska vi äta tillsammans kl halv nio.
Tror jag ska försöka få en kopp kaffe före det och sen ta en morgonpromenad, se Lissabon vakna.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback