1 jan 2020

Vaknade m kall nästipp. Sovit så gott i skrubben hos systeryster.
Det var tyst och stillai huset trots att klockan var halv nio.
Alla små barn var också trötta så här dagen efter.
Det kollades film. Lästes. Pusslades 
Frukost.
Promenad m Zigge.
Rullade hemåt vid lunchtid. Körde Eva hem.
Ringde C som ville ha mat fr MAX.
Häng i soffan. Jag somnade. Så skönt att sova middag.

De två = kärlek
Kevin hade hittat en soffa - bestämde tid för att kolla på den.
Kl 20, nyårsdagens kväll.
Först hittade vi inte svalen, ingången. Sen åkte vi till fel våning. Det stod fel i entrén. 
Soffan var fin. Swish så var den betald.
Mannen hjälpte oss att bära ner den.
Glada försökte vi få in den i bilen. Helt omöjligt.
F*n.
Hmm, lösning?!
K ringer sin pappa för att låna släp men får inget svar. 
Hmmm
Jag ringer Anders L - kärran e hos Claes.
Jag ringer honom men får inget svar. Jag ringer hans fru- de e på väg hem från landet.
Jodå ,Claes kan komma m deras stooora bil.
Kevin och jag sitter i en vändplats.


Soffa m cozycorner e stora.
Den gick inte in i hans bil heller. Hyra släp e svårt den tiden på kvällen.
Men skam den som ger sig.
Vi tre fick upp den på taket på min bil!

Tur att de båda är långa. De har bra spännvidd.
Surrade fast soffan.

Vi körde långsamt hem till Kevin. Claes körde på behörigt avstånd bakom oss.
Han hjälpte oss att ta ner och in den. 
Så himla snällt. Fin vän .


Felicia och Dennis kom också för att hjälpa till.
Det blev såå fint . Den passadeså bra.
Ett riktigt fynd.
Ner till BK - Kevin var hungrig. Lämnade av honom hemma. Han skulle lägga sig i soffan å kolla film.
Hans nya säng kommer nästa vecka.
Köksbord bygger han ett tillsammans m Rasmus, hans kompis. Kommer bli snyggt.
Hans lägenhet e fin och nu växer hans hem fram.

Lycka att ha vänner som kan ge en hjälpande hand när man behöver. 
Ge med en öppen hand och du får tusenfalt igen. 
Tacksam för mina vänner.
Kom ihåg att vårda dina relationer. Ställ inga krav . Man kan, ska inte, skriva en lista på vad partnern/vännen ska göra.
Tacksam för relationen jag har m mina barn och den de har m varandra. Och till sina kompisar. Och andra vuxna.
Man behöver spegla sig i andra. Lyssna in. Känna av. Bredda sin egen syn på livet och dess innehåll. 
Allt är långt ifrån svart eller vitt. 
Rätt eller fel.
Förlåt dig själv för saker som blev tokiga, fel. 
Förlåt andra, både för deras skull men mest för din egen.  För att du ska kunna komma vidare.
Har du en gång förlåtit någon får det inte dras upp igen, igen och igen - då är det Du som gör dig själv illa.
Glöm ej livets stora gåta
Älska
Glömma
Och förlåta





Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback