Zigge

Den nosknappen - gosigaste ever!
Älskar verkligen Zigge, hans personlighet. Han är så mjuk, tillgiven, sömnig. Älskar att vara med där det händer. Social. Trygg.
Jakthunden som struntar i om rådjuret hoppar framför honom.
Han har instinkten men den blev inte så tränad .

Jag gillar djur men älskar hundar. Nästan alla raser.
Schäfer och rottweiler e tveksamt...
Små bjäbbiga saker ..nja.
De e ofta ouppfostrade av sina hussar/mattar .
Min bror träffade Marianne när jag var typ 6 år. Hon köpte en New Foundland ,Buffe.
En stor levande svart " björn".
😍
När jag var 10 blev jag lurad av mina föräldrar. De sa att de skulle städa husvagnen och det gillade jag inte så det var lätt att få mig att stanna m min storebror som då var 20 år.
När jag kom hem fanns HON där.
Pyret.
Ja men hon var så liten, som ett marsvin liten.
Min egna hund! En svart vit shih-tzuvalp.
Med ett blått och ett brunt öga.
Världens sötaste. Tjurig. Bestämd. Pimpinett.
Med en päls som tog timmar att kamma.
Jag var i himlen.
Pyret blev 8 år sen fick hon somna in. 
Hon hade problem med sina ögon och jag ville inte att de skulle operera bort hennes ena öga så istället beslöt jag att hon skulle få somna in.

Nu hade min bror haft en Stina- Klövagårdens Justina Sara hette hon. En nöffe det också.
Donna hette en annan ,smal nöffe.
Sen kom HAN Eyrac - den största labrador jag någonsin sett.
Omhändertagen av St Fransiskus djurskydds förening.
Min bror och Marianne tog hand om honom. 
Han var så rädd. Skrammel av koppel fick honom att krypa ihop.
Han hade blivit så slagen att han bara kunde andas via en näsborre. Han hade inte fått mycket kärlek.
Agressiv mot andra hanar. Han hade blivit bussad på andra hanar, slagits.
Men ganska snart förstod han att han kommit till ägare som älskade honom. Var snälla.
När man någon gång senare skramlade m kopplet tittade han på en som vore man helt dum.
Han vaktade alla. Han fick en " bror" Johan ,de blev de bästa kompisarna.
Och som han vaktade Johan!
Det finns många härliga berättelser om den hunden.
Eyrac blev gammal men dagen kom när han fick somna in.
Det kom en Eyrac två och en tre hos min bror.

Jag saknade att ha en egen hund.
Efter tolkutbildningen kom så Ozzy. En Polsk Owzcarek Nizziny.
Lurvig. Pälsig. Social på sitt sätt. Avvaktande.
Han vat allergisk mot sig själv, andra hundaar,katter och husdammskvalster!!
Medicinerade hela livet.
Han blev 14 och ett halvt år.

Sen efter 1 1/2 år kom Prinsen.
Zigge.
Resten e historia.
Min kärlek. Min bästa vän.
Älskade hund.








Du e bäst!


Kommentarer
Postat av: Anonym

Är ngt speciellt med hundar är väl därför jag har 3 st. Man får så mkt glädje de tar dagen som den kommer , lever i nuet. /Rosemarie

Svar: visst är det underbart m hundar !
Elisabeth T

2020-02-13 @ 21:40:50

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback