I torsdags

Var det min födelsedag. 54 - jag har verkligen ingen åldersångest. Tvärtom är jag lycklig att jag lever. Får fira födelsedagen. Och som jag blev firad. 💖
Zigge väckte mig tidigt. 
Sen slumrade jag på soffan.
Cornelia hade flaggat för att det inte skulle bli frukost på sängen för då skulle det bli tiiiidigt då Zigge väcker mig för morgonpromenaden.
Brunch blev det och vilken brunch det blev!!
Men redan på onsdagskvällen fick jag denna ljuvliga middag av Cornelia. 
Hon e duktig på matlagning.
Och hur att servera det.
Sååå gott.

Förrätten.
Varmrätten- konfiterat anklår m potatisbakelse.
Picardfavoriter.

Vaniljpannacotta m passionsfruktsmousse.

Blommor.
Mat m prat och ett ljuvligt doftljus i paketet.








Kevin kom ❤
Vi åt och njöt av allt det goda.
Plättar.
Äggröra.
Fyllda krustader.
Ostar.
Chips.
Godis.
Smoothie.

Mätta blev vi.
Kevin stannade tills han åkte till jobbet.
Jag lagade middag som serverades när Felicia och Dennis kom.
Mer mat, hur det nu var möjligt att äta, och prat.
Mys.

Jag fick sms från när och fjärran. Från andra städer. Andra länder.
Mail.
Snaps.
Moster och morbror kom - en stund i hallen.
Paket.





Moster hann tidigt i våras börja en silversmideskurs. Jag fick en ring hon hade gjort. Sååå fin 💖
Ska ta en bild på ringen.



Jag blev helt mållös.
Vilken present!!
Tack 🙏  Vega, David och Natalie.


En egen vinpåse - så fin. 

SaraT- min fina vän och kollega .
Flaskan ska jag avnjuta under ledigheten kring jul.


En ängel av ljus. 🙏
En av flera presenter från Cornelia. 

Ljuvligt söta lyktor från Cornelia. 
Jag älskar levande ljus. Vill ha det överallt.
Dessa skiner så mjukt.


Igår lördag firades jag av barnen och Dennis. Igen.
Alla tillsammans.
Lagade flankstek m potatis i ugn m rotsaker. Stekte gul lök, röd lök och purjolök. Lät den sedan gå i lite grädde.
Min födelsedagspresent.
Almanackan!
Mina barn. Älskade barn.
Älskar pappersalmanacka - se en vecka i taget.


De kan detta m skapande ,roliga, kreativa.
Kärleksfulla. 

Idag söndag - vila står på schemat.
Skidskytte.

Igår hann jag med en promenad m Vega och min guddotter Natalie.
Mysigt.
I fredagskväll middag hemma hos dem. Henrik och Ronny var också där.
David lagade god mat.
Mycket prat.

Tacksam för all uppvaktning.  Tacksam för mina fina kollegor, vänner. Släktingar.
Mina barn.

❤❤❤

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback