En härlig söndag

Långsam start på dagen. Frukost m Cornelia. 
Halv elva rullade jag för att möta upp Vega och lilla Natalie för en härlig promenad.
Väl hemma kopplade jag Zigge och tog wn lång promenad m honom.
Skidskytte - från tävlingar i Finland. 
Spännande sport där allt kan hända.
Städade lite. Plockade undan. Bäddade. Ja men du vet det där lilla som skapar stök och tar fem sekunder att städa undan. 
Städskåpet blev också städat!
Sen packade jag en påse m baksaker samt en kitchenaid. Och tog Stora Grå till Felicia och Dennis.
Här hade vi årets julbak.
Vi myste lite först. Gosa m Papaya och Mango. De har fått en adventskalender av mig.
När Felicia knackar på den då kommer de springande.
De har fattat att det är dags för godsaker.


Mango står på bakbenen 😻😻
De ska få sin balkong uppfräschad. Alla saker står därför i köket inkl blomlådorna där jordgubbsplantan blommar !!


Kanske blir färska jordgubbar till jul ?!?
Kevin hämtade Cornelia från jobbet.
Felicia lagade en underbart god middag till oss. Fläskfilé i en goood tomatsås m basilika. 😋

Vi hade googlat recept på lussekatter och vi hittade mitt i prick. Degen var ljuvlig att arbeta med.
Doftade gott .
Lata var vi när det gäller pepparkakorna - den degen köpte vi.
Jag vet att den inte är svår att göra men vi ids helt enkelt inte. 
Bakningen e mer av en kul grej.

Pepparkaksformarna ...hästar...supermario..älg..
Mycket deg försvann direkt ner i magar.

Cornelia hade två väl i slagna paket med sig. Mycket tejp. Många lager av papper. Bubbelplast.
Sen en digital tärning.
När man fick en 6a ,snabbt på m halsduk, vantar å mössa för att sen börja slita å dra för att öppna paketet.
Lagom till mössan satt på svaj hade någon annan fått en 6a och tog allt man fått på sig!
Som vi kämpade. Skrattade. Stressade.
Sååå kul!
Dennis vann första paketet - en liten massage - grej. Skön för nacke/ axlar.
Paket två tog Kevin hem ,en söt skål för chokladfondue.
Vi var helt slut efteråt så som vi kämpat.


Finaste syskonen  ❤❤❤

De smakade ljuvligt gott.
Vanliga lussekatter samt några m fyllning av vit choklad och mandelmassa.
Ljumna. Goda. Fluffiga.
De slank ner ..😋

En härlig kväll m de finaste, mina barn och svärsonen.
Hemma blev det till att koppla Zigge för en kvällspink sen stöp jag i säng.
Nu är det måndag. Zigge har morgonpinkat. Kaffe i koppen och ljusen e tända.
Kram på Dig !

Kommentarer
Postat av: El´ena

Hej! Känner igen det där med pepparkaksdegen!!! Jag har i år köpt två stycken och ätit upp bägge, här bakas inga kakor!!! Det ä SÅ gott. Underbart att läsa det du skriver.... KRAM!

2020-12-11 @ 10:35:23

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback