Helgen

Sol.
Sol.
Och mera sol.
Underbart.
Vänner.
Strand. 
Böcker.
Njutit.
Middagar.
Goda drycker.

Gårdagen - Årets Hattfika hos Nelita.
Men innan det hade jag rastat Zigge och ätit frukost m Cornelia som skulle jobba hela dagen.

Hem till F & D för att ge fåglarn mat och vatten.
Sen flög HäxanSkurtant in och vips hade de en skinande ren lägenhet m dofta av såpa.
Förbi Kevin. Kolla på ett sår han har på knät. Uppkom vid padelmatch.
Hem.
Baka till Hattfikan.
Kladdkaka bakad i glassrån var mitt bidrag.
Satte alla rån i en sockerkasform.
Gjorde smeten.
Skjuts in i ugnen.
De fick svalna medans jag rastade Zigge. Igen.
Canadagässen 21 stycken såg Zigge och jag.
På m glasyr och toppade m marshmallows och minimaränger. Och ett litet hallonflarn.


Blev så fina om jag får säga det själv.
In i duschen.
Lite piff. Blåsa håret.
Sen.
Jag är sen!!
Messa Nelita och meddela detta.


Iklädd Bajsmössa och nya blusen åkte jag iväg.


Quiz.
Ordet krona på 15 olika språk.
Hur många klarar du ?
Jag fick 8 rätt trots att jag missat att svara på två.
Jag vann 🙊

Sjuktsnygg i bajshatt!

Årets Hattfika var VIP.
I år var vi 9 härliga kvinnor.
Godsakern att äta.

Nelita hade dukat så fint till var och en.
Tomat egenodlad på altanen.

Skålade för Rebecca och Sofia som gifte sig förra helgen.
Phoebe heter den söta valpen.
Hurra och all kärlek till er.
Vi satte oss ner å åt. 
Pajer m kantarell.
Pajer m västerbottensost.
Foccacia. 
Kaviarfyllda krustader.
Kex m svamptjofräs.
Melon.
Sallad.
Så gott.
Mat m prat.
Sen blev det ett nytt quiz.
Kahoot. 
Nelita har skills.


Tema - Hattar.

Rebecca. Tess. Grace. 
Frågor om olika huvudbonader.
De flesta fr den afrikanska kontineneten.
Skoj att göra via Kahoot.

THE WINNER vann!

BajsBettan kom tvåa.
Så kul sätt att spela på.

Vinsterna var så fina.
Jag valde den här fina.

Ljuvlig tygkasse i sammet.
Sååå fin.
Sen tyckte Nelita ,efter att alla tagit ett pris ur Nelitas korg att jag som läser borde ha en bok.


Blev den här.
Den ska läsas.


Detta vackra spänne låg också i korgen.
Det ropade mitt namn så ja, jag fick även det.

🙈


Så fint dukat m en servis m sin egen historia.
Kakorna. Så goda.

Fika m prat.
Och gullande m Phoebe. 


Nelita - min vackra, kloka, eftertänksamma, roliga, kunniga vän.
Här m döttrarna Joyce och Grace.
❤❤❤

Och sen den obligatoriska gruppbilden. Något enklar i år då vi var få.



Tack fina, bästa Nelita för att du öppnar upp ditt hem varje år för oss.
Bjuder in till Hattfika ❣
Denna innerliga värme. Känslan att bära med mig.
❤❤❤
Timmarna gick fort.
Mätt i både mage, hjärta och själ.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback