Söndag

Vaknade av att Zigge stod m tassarna i min säng. Han ville gå ut. Drog jeansen över pyjamasbyxorna och gick ut.
Kallt ute.

Cornelia sover i soffan.
- det är så varmt å gott här.
Fönstret i sovrummet är öppet, skönt att sova då tycker jag.

Mycket täcke och en liten skymt av henne.

Äter frukost.


Årets amaryllis är planterad i finaste krukan.


Bästa sällskapet- Prins Zigge.
Tv4 nyhetsmorgon. Just nu pratar de om Panzi sjukhuset i KongoKinshasa.
Våldtäkter, sexuellt våld. Svårt skadade kvinnor som drabbats av mäns våld. 
Hemska berättelser.
Läkaren vars namn jag just nu inte minns fick Nobels fredspris.

Söndag, jag ska snart åka till Inger där jag sla göra spännande goda saker.  Återkommer.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback