Fredag

Ledig. Vaknade tidigt. Rastade Zigge.
Go frukost m Cornelia. 

Risgrynsgröt och goa mackor.  Juice. Kaffe. Vatten. Och en nyfiken Zigge som hoppas på att få en smakbit.
Igår efter jobbet blev det en sväng till Blomsterlandet. Välja gran. Näta in granen. In i bilen.
Biltema, köpa borstar till Zigge.
Coop för att köpa vita julstjärnor.  De på Blomsterlandet var så stora ,fylliga men passade inte hos oss.
På Coop mötte vi Emma som har startat julkassen. En kasse fylld m julmat och packad m kärlek. Emma blev nyligen intervjuad på tv4, då swishade jag en peng. Det gjorde vi även igår.
Emma tillsammans med en gäng andra handlade och packade påsarna igår.

Förbi Mia S för att lämna biljetter som jag hade köpt för hennes räkning.
Hem.
Vi åt mat först. Från MAX . Mmm gott.
Sen fixade vi granen. Satte den i sin fot. Klädde den. Silver och vitt.
Samt färgade ljus. En ljusslinga jag länge letat efter på Tradera och plötsligt en dag, mitt i sommaren hittade jag den. Till ett pris som var försvarbart.
Vi hade en sådan när jag var liten.


Granen blev fin. Vi la en hemvirkad duk under den. Och årets första klapp.


Zigge - vår prins.
Ha en fin dag och helg.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback