Blomsterbud





När jag var på en av alla otaliga promenader ringde det från okänt nummer.
Jag svarade inte - tänkte försäljare.

När jag kom hem såg jag att Jag hade ett sms. Patcys blommor som ville lämna ett blomsterbud.
Jag ringde upp.
Sa att jag skulle vara hemma men att dörrklockan är ur funktion.
( ingen orkar byta batteri )
Bad dem knacka.

Vid nästa promenad stod detta utanför dörren.
Jag hade inget hört.
Tungt. Väl inslaget.


Hmm varför vill den inte lägga upp bilden på de fantastiska blommorna?





Tredje gången gillt gick det 😊

Så himla spröda ljuvliga tulpaner från jobbet.
Så fina. 

Varit till doktorn idag.  Igen. Sjukskriven på heltid en vecka till. Sen en vecka på halvtid.

Idag fredag. Skönt med helg för då är Jag inte ensam hemma.
Det är så tråkigt att vara själv.

Kram


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback