Tisdag

När jag såg dessa i affären igår hade jag svårt att förstå att det var samma frukt som Antonio och jag åt på BoaVista. Direkt från plantan.

 
 
 
 
Här har skalet torkat. Blivit brunt. När vi såg den live såg de ut såhär.
 
 
 
 
 
När de visade oss den visste vi inte vad det var. De sa vad den hette men det gav inte oss något svar. De var ett för Antonio och mig ökänt ord. Denna fick hänga kvar men det fanns några vi fick med oss.
 
 
 
 
 
Det var först när han öppnade frukten som vi förstod att det var passionsfrukt!
De smakade ljuvligt gott.
 
 
 
 
 
Den här pallen köpte jag av en kollega i Trollhättan. Hon lämnade den på samordningen  där snälla Henrik hämtade hem den till mig.
Igår åkte den spårvagn och buss för att nu stå bredvid skafferiet.
Fin.
 
 
 
 
 
Gårdagens middag ser kanske inte så god ut men himmel så gott det var. Stekt palt i mjölk m Bregott och lingonsylt.
Kevin köpte den när han var i Umeå.
 
 
 
 
 
Inte den bästa bilden på skogens guld som Antonio plockade i lördags men att öppna kylen och se ett gyllene berg gör mig glad.
 
 
 
 
 
Idag åker jag tåg till mitt uppdrag. Lyxen att bara åka med. Läsa. Njuta.
 
Nu på väg hem till Göteborg igen.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback