Nyårsdagen -16!

Ett nytt år ligger framför oss.
Ett annat ligger bakom oss.
Ta med dig det bästa från ifjol in i det nya.
Lämna annat kvar.

Vi , Antonio och jag firade in det nya året hos familjen DosReis.




Vi åt gott.



Västerbottenspaj.
Bachalao - förlåt stavningen.
Med eller utan kikärtor.
Med eller utan ris.
Den tog jag ingen bild på!?

Drack gott.


Vin från Ihla de Fogo - KapVerde.
Det smakade riktigt gott.
Nu finns inga vinodlingar kvar.  De Ligger under lava efter vulkanutbrottet.

Efterrätten var chokladmousse gjord på KIKÄRTOR!
Vegansk.
Jättegod.


Vi pratade.
Skrattade och DANSADE 
Men det sista har Jag lovat att inte visa...
Men bra var det.
Familjen DosReis julaftonsdans fick tillskott med en ny dansare.
Det blev 16.0

Hemma i huset var det fest när vi kom.
Härligt med glada ungdomar.
Musik.
Dans.

Detta var första nyåret sen 93/94 som Antonio och jag firade utan barn.
Nya tider. 
Ny era.
Härligt.
Spännande.

Hur kommer 2016 att bli?
Det vet vi inget om.
Vi vet en del ..
Felicia flyttar hemifrån.
Cornelia fyller 18.
Kevin 20.
Antonio och jag kommer att fira min 50-årsdag på BoaVista.
I vårt egna hus.
💖

Jag hoppas & önskar att några av er kommer att fira dagen med oss på plats i Fundos de Figueiras.

Antonio och jag flyger om ett par dagar ner för att kolla husbygget.
Välja kakel till köket. 
Klinker till golvet.
Fundera på skåp i köket.
Keep it simple!

Vi ska också hinna umgås med släkt & vänner.
Sola och bada.
Fiska.
Läsa böcker.
Njuta av varandra.

❤❤❤


Yesterday is history
Tomorrow is a mystery

Lev nu.
Idag.

Kram




Kommentarer
Postat av: Anonym

Du skriver så fint. Njut av varandra och ha en underbar resa <3
Kram Sara (B)

Svar: tack
Elisabeth T

2016-01-01 @ 16:58:06
Postat av: malin

Wow... vilket år ni har att se fram emot - önskar er ett fantastiskt 2016 ❤️ och trevlig resa + lycka till med bygget!

Svar: tack
Elisabeth T


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback