God morgon!

Torsdag.
Vad väntas av denna dag?

Jobb.

Himla tur att jag gillar mitt jobb.
Jag får möta människor. 
Olika åldrar.
Olika situationer.
Olika möten.
Platser jag varit på förut men med nytt innehåll.
Glädje. 
Sorg.
Medgång.
Motgång.
Jag är en del av detta.
Bron mellan språken.
Nej, jag gillar inte mitt jobb.
Jag älskar det!

Arbetsplatsen , tolkcentralen, ger mig så mycket.
Kollegor.
Utveckling.
Kunskap.
Skratt.
Mat - prat. 
Kaffe - finkaffe!
Möjlighet att delta.
Påverka.
Möta framtida tolkar - handleda.
Prat.
Möjlighet att lära mig nytt, pröva på.
Växa som tolk - människa.
Få förunnat att känna så efter snart 25 år på samma arbetsplats.

💖



Dagens frukost.
Fil å flingor.
Vietnamesiskt kaffe.
Och ett tänt ljus.



Kommentarer
Postat av: Sara

Bara 15 år i yrket, men fortfarande lika kul med kollegor, möten och utmaningar!

2015-11-27 @ 16:06:25

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback