Dagar i bild

Torsdag hade jag en riktig höjdardag.  Utomhus jobb i strålande sol.


Med fin kollega. Teresia.

Hade sällskap m Henrik en bit på vägen som tog en fin bild på mig.


På väg.
Under dagen hade jag kontakt med min schemasamordnare och det var tur då hon upplyste mig om att jag var ledig på fredag!.

Tjohooo tidig julklapp.


Cornelia blev glad då hon fick sällskap. Hon är den ende i vårt hus som inte jobbar - hon har sommarlov. Frukost på altanen.


Frånvaro av grönsaker på mackan gör att den ser....tom ut!


Cornelia fyllde vår tillbringare m kran med kallt vatten is och lite frukt .
Dahlian blommar såå fint. Knoppar i massor.
Tror morfar Hilding håller ett vakande öga över den.


Fikadags. Cornelia kan det där med att göra fint. 
Som vi njöt av det goda.  Det gjorde Zigge också.
Han fick is i sitt vatten och glass.


Minns du att jag klickade hem lite böcker ? Nu kom de!
Jag tog boken av Arne Dahl och kände redan efter ett par rader att denna gillar jag. 
Den boken jag har i min väska får nog vänta tills jag är i rätt mood. Jag vill läsa den men den får ligga på vänt.

Idag är det söndag. Städ. Tvätt. Fix inför sista Jobbveckan före semestern.
Det är bara jag som är vaken.

Antonio, Cornelia och jag kollade först fotboll och sen lite ncis igår kväll. Det blev sent.. Kevin är i Åhus på Beachfotbollscup .

Felicia var med vänner. 
En av hennes stallkompisar omkom i fredags vid en hopptävling. Flickan var på framridningen när något hände . Hästen gick omkull och landade på henne. Hon avled på sjukhus av skadorna.
En tung händelse - en så ung människa rycks bort. Går före. Det sker när hon gör det hon tyckte allra mest om - att hoppa med sin häst.
Vännerna samlades igår till en minnesstund för Hanna.



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback