PEBO

står på spisen.
Den heter så.
Don Pedron har gått i graven.
Den jag fick av Tok- Mia för ett par år sedan gjorde jag sönder härom dagen.
Jag ställde den på spisen men glömde ha i vattnet.
Ingen lyckad kombo.
 
Jag hade fått den av Mia men den var egentligen hennes mammas. 
Det var ett fint minne att ha av henne.
Jag blev så ledsen när jag klantade mig.
 
Jag messade Mia och berättade.
Det tog ett par timmar så plingade det på dörren.
Mia och Mats stod utanför med ett gigantiskt paket i handen.
Till Antonio.
De var inte här på festen...någon hade mixat ihop datumen...säger inte vem...
Och vad var det i det härligt rosa vackert inslagna paketet?
 
Jo, en PEBO! från Bodum.
Den gör kaffet på samma trolleriartade sätt som gamle Don .

Nu hör jag att kaffet är klart.
 
Semester.
Skönt.
Vad ska jag göra idag?
 
Hmmm så lite som möjligt tror jag.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback