Go´morron!

Börjar sent idag, det är skönt.
Jag fick gjort en hel del igår efter jobbet. Jag handlade, planerade middagar för veckan.
Åkte hem, fixade en god kycklingsallad, serverade den i en fin glasburk. Trendigt värre.
Rastade Zigge tillsammans med Kevin. Vi gick förbi, farfar och Joana, vi hade commendes/present med oss från Rom.
Såg ett par rådjur på promenaden.
Väl hemma tog vi bilen , körde till tant Aura för att lämna hennes present. Filomena hade skickat den med oss.
Hem.
Gjorde deg till ett bröd , kolla hembakats hemsida. Brödet i långpanna. Det blev så gott. Det är en ljuvlig känsla att bre smör på ett varmt bröd.
Lagade samtidigt middagen till idag. Kyckling i ugnen med rotgrönsaker. Ja, jag vet kyckling två dagar i rad men då får det bli!
Sen kollade jag och Cornelia lite NCIS:NY.
Sov i soffan i natt. Antonio är sjuk, toksjuk. Han svettades nog ett par liter igår så han fick kampera ensam i vårt sovrum.
Hoppas att han snart kryar på sig.
Nu är Zigge rastad, frukosten äten. Jag har läst gårdagens GT.
Nu ska jag fixa lite lunchmat med mig .
Ikväll ska jag nog cykla in till staden eller rättare sagt till RedLion i Majorna för att möta ett par kollegor.

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback