Taximössan åkte på 01:30

Jag hämtade hem Kevin från hans häng.
De hade haft en bra kväll.
Kollt film.
Chillat.
Hängt eller vad det heter nu förtiden på ungdomsspråk.
 
Jag körde hem två av hans kompisar.
Det gör jag allt som oftast.
Jag kan inte ta med min son hem och låta de andra åka runt halva stan med kollektivtrafik.
Inget ont om bussar och spårvagnar men på natten...
Nja det bär mig emot.
Jag hämtar och kör istället.

Det var två glada killar som jag skjutsade hem.
De bad nästan om ursäkt, ville inte vara en börda, ville att jag skulle få sova..

Jag är ändå vaken för att hämta Kevin.
Jag får lyssna på deras prat.
Deras tankar om livet som 17-åringar.
Det är ett TACK som heter duga för mig.
Att få lyssna.

Kommer ni ihåg att jag gillar att lyssna på andra människors berättelser?
Ung som gammal.
Det finns ett värde i att hänga med de unga i sina tankar och att lära av äldre.
Två öron och en mun. Lyssna dubbelt så mycket som att prata.
Det sagt av mig, multikommunikativa Elisabeth.
MEN jag är bra på att lyssna.
Faktiskt.
 
Idag är det bak.
Städning.
Planering inför morgondagen som står på schemat.
Mello final med mys.
 
MEN 
först är det fotbollsmatch!
Årets första.
Damjuniorerna.
WOW!
Spännande.
Gillar.
 
Ha en fin lördag i solskenet.
 
<3 <3 <3
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback