Igår var K och jag

på vårdcentralen.
Han vurpade rätt rejält när han var i Norge och åkte skidor.
Han gjorde en volt och landade på nacke/rygg.
Han har ont.
Vi har pratat med sjukvårdupplysningen som rådde oss att åka till närakuten vilket vi gjorde förra veckan.
När vi kom dit sa de att - Nej han får söka till primärvården.
.Ok sa jag och hem åkte vi, lite lätt snopna.
 
I måndags pratade jag med en sköterska på vårdcentralen hemma och hon rådde oss att komma på drop-in tiden.
Igår var vi där och efter en timma inkl väntan och min provtagningen var vi på väg till röntgen.
Backaplan.
Hmmm hoppas de gör ett bättre jobb nu än för ett par år sedan när de missade att K hade en fraktur i handen...
 
Nu ska vi vänta på svar.
Doktorn på vc tror att han har en sättning mellan skulderbladen.
Kan någon av er ,sjukvårdskunninga som är här inne och läser ,berätta för mig på svenska vad det betyder?
 
Idag var vi på odontologen.
Pratade tandställning för vilken gång i ordningen vet jag inte.
Nu ska K fundera.
 
Hoppas han gör ett klokt val...
 
Ikväll ska vi ta med middag och kila över gatan till Lena, Fraser och Matilda.
Lasagne har A gjort.
Sallad och läsk tar vi med.
Och sen ska vi titta på matchen.
KapVerde spela i Afrikanska Cupen ikväll.
 
Kram

Kommentarer
Postat av: malin

håller tummarna för rygg, tandställning och vinst i fotbollen :)

Svar: Matchen slutade 1-1, Kap'Verde ägde första halvleken men sen blev de trötta och marockanerna kunde komma in i matchen.Det var såå kul att se den, äta lasagne och umgås med Lena, Fraser och Matilda.
Elisabeth T


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback