Lördageftermiddag

jag stod precis vid spisen och tänkte att denna lördagen har varit skön.
Vaknade tidigt, hörde att Felicia hade stigit upp. Hon skulle till stallet för att jobba på dagens tävling. Jag körde henne.
Antonio fixade frukosten. Kaffet doftade gott när jag kom hem.
Hade tid hos Nur idag för att klippa mig. I Haga var det loppis och höstmarknad. Jag hann inte kika för jag skulle möta Cornelia i stan Hon har sovit borta och kom med tåget.
Vi kikade runt lite i Nordstan.
Modevisningar gjorde att jag drog mig till minnes hur många jag har sett. Antonio jobbade i många år med att köra ljud för Curt Borkman.
Dagens hushåll , *Sverige runt*
Klippt gräset med den nya maskin vi köpte för ett par veckor sen.
Bakar bröd,lite lat , jag köpte en färdig surdeg. För mig var det en nyhet att det fanns.
Brödet är strax klart och jag har påbörjat dagens middag.
Kalvytterfilé med rostad potatis. Svampsås.
Förrätt blir brieost med nötter och lite honung.
Hm, kanske ett glas vin till ..

Veckan som har gått har varit ...fylld. Jag tror jag skriver om det en annan dag.
Har läst lite också..

Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback