Fredagsmiddag

Surf turf i grön curry

Surf turf i grön currySurf turf är en maträtt från det nordamerikanska köket där man kombinerar skaldjur och kött. Vår variant med fläskfilé och räkor i grön curry är jättegod.

Ingredienser

300 g fläskfilé
½ tsk salt
Arla® Smör-&rapsolja
200 g champinjoner
1 röd paprika
4 dl Kelda® Thai green curry
100 g skalade räkor
2 msk finhackad gräslök

jasmin- eller basmatiris

Gör så här

  • Putsa och skär fläskfilén i 2x2 cm stora bitar.
  • Salta och stek köttet i smör-&rapsolja i en stekpanna ca 2 min.
  • Dela svampen.
  • Dela, kärna ur och strimla paprikan.
  • Låt dem steka med ytterligare ca 1 min.
  • Häll på såsen och koka upp under omrörning.
  • Låt koka på svag värme ca 2 min.
  • Blanda i räkor och gräslök och värm försiktigt.
  • Servera med ris.


Vad tror ni om denna rätt?

kram


Kommentarer
Postat av: malin

det ser smaskigt ut - tack för tipset, detta ska jag testa :) kram


Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback