Jag gillar blommor..

Pioner - trädgårdens drottningar.


"Blossande röd som en pion"... säger man om någon som rodnar och visst var de röda pionerna de mest kända förr. Numera är färgskalan större, den spänner från nästan svartröda över olika nyanser av rosa och vitt till gult. Nya hybrider lanseras varje år och det finns tusentals registrerade namnsorter i världen!

Just denna blommar nu i vår trädgård, den man kan se nu när gräset är klippt.

Jag är så trött, jag kan nästan tro att jag är sjuk.
Jag vet inte om det kanske är helgen, med dess alla aktiviteter , som gör sig påmind.
Nu ska det lagas mat och sen ska Felicia hämtas.
Hon har cyklat till hästen Coco, det är en bit.
Hennes moppe funkar inte men hon fixar sig dit ändå.
Duktig tjej.
Cornelia är på träning.
Jag ska be Kevin hjälpa mig med maten.
Antonio kommer om en timma ungefär.

Kram kram!



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback