Godmorgon på Dig!

Konstigt, idag är jag ledig och har möjlighet att sova länge, då vaknar jag i arla morgonstund.
Jag förstår inte, igår hade jag gjort vad som helst för att få sova liite längre.

Kaffekokaren puttrar i hörnet av köket.
Två ungdomar sover på övervåningen.
Felicia är i stallet, där har hon varit sen igår.
Antonio jobbar.

Jag ska till massören!
Vi får en summa pengar från jobbet för att gå till massören under året.
Jag var med och kämpade för att vi skulle få detta.
Vi hade då diverse serviceavtal på kopiatorer, kaffemaskiner, skrivare etc men inte på det mest värdefulla vi har på tolkcentralen nämligen personalen!
Vi fick igenom detta för mååånga år sedan och jag har alltid använt mina pengar MEN i år har jag slarvat så nu är det i grevens elfte timme jag har bokat en tid.
Jag kan tro att det finns en förklaring till detta , Jimi, var här hela sommaren och att få behandlingar av honom och hans nålar gjorde att jag höll mig hemma.
Ni vet att han är här nu?
Feel free och boka en tid med honom.
Du kommer inte att ångra dig.

Idag ska bilen rulla mot syster och hennes man för traditionellt nyårsfirande.
Jag ska köpa kött i saluhallen lite senare idag.
Kalventrecote.
Göra "Kattens tårta" till efterrätt.

Nyårsdagen innehåller barndop!
Ellen ska döpas och vi är bjudna till detta kalas.
Fam Tornberg , våra fina vänner i Utby.
Jag ska hinna göra ett fint kort , idén hittade jag i denna,



En fantastisk tidning för mig , oss ,som gillar papperspyssel.
Jag kan fota och visa er sen.

Jag hade tänkt göra en bildkavalkad över året men det kommer jag inte att hinna före vi åker.
Jag får fixa till det senare.

Jag kan iaf säga att ifjol firade vi in det nya året på BoaVista!

Kram till Dig !


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback