Odje de Mar!

Odje De Mar!

Parente tog med oss på denna utflykt.

Häftigt e ordet!

Havets Öga!

 

Vi tog bilen till Cabesa de Tarafes, vår grannby.

Sen tog vi en ”väg” rätt ut ingenstans.Sådana finns det många av här. Jag menar verkligen över sten och moras.

Vi körde så långt det gick sen var det apostlahästarna som gällde.

Det var en vacker promenad i en dalgång. Flodbädd.

Vi såg getter på vägen. De strövar fritt runt på ön. Där maten finns där finns de.

Jag skulle tro att det var en promenad på cirka 2,5 till 3km sen var den bara där.

Odje de mar!

Cornelia sa; Mamma så häftigt detta är när vi kom fram.

Och jag kan bara hålla med.

Som en oas mitt i, låg denna gröna ”sjö”.

Många som hade besökt platsen har skrivit sina namn på klippväggarna. Vi hade ingen färg med oss..

Men badkläderna var med så vi var inte sena med att hoppa i.Vid kanten är det sten/grusbotten sen blir den bråddjup. Vad vi fick höra har ingen lyckats att komma ner till dess botten...den är djup, minst tio(?) meter.

Själv tror jag att den är ännu djupare.

Lite läskigt kändes det med dess okända djup.

Klippväggarna är branta, rakt ner och väldigt hopp och dykvänliga! :O)

Tur att det fanns ett nät att dra sig upp i när man skulle hoppa.

Vi badade, fikade och njöt i fulla drag.

Vi fick också syn på en falk.

Att njuta av naturen är fantastiskt.

Vi styrde sen kosan hem mot vår by igen.

Skönt att vandra. Dock blev det svettigt i gummiskorna :s

Vi är väldigt glada för att han, Parente, ville ta oss med hit.

Vi fick höra att det ovanför denna plats också finns en vattenoas i form av ett ”dike”.

Det ska också vara fint.Dit tar man sig via en annan väg.

Det får bli en annan gång.

Kram!









  


  


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback