En vecka går fort

Den här tiden för en vecka sen låg jag på akuten!
Björg, Ditte å jag skulle ses. Ta ett glas vin, äta lite å prata. 
Jag gick på toaletten efter en timma det minns jag.
Att jag var klar å skulle gå ut till vardagsrummet igen sen e det svart...
Pang ! Den smällen minns jag och att de skrek mitt namn å hoppade upp ur soffan.
Jag hade svimmat och fejsplantat rätt ner i parkettgolvet!

Spräckt ögonbryn. Och smällt i näsan.
De ringde Felicia för det ville jag. Hon kom på fem röda sekunder. Hon ringde 112.
Ambulansen kom efter 25 minuter.
Kollade blodtryck. Syresättning. Fick upp mig fr golvet till soffan.
Sköterskan tyckte inte ögonbrynet behövde sys å näsan var ju okej. Tejpade det iaf.
Öööh not so much.
Hon babblade om läkarbilen, de kunde sätta agraffer...i ansiktet frågade jag?
E du dum på riktigt svarade jag!
Det blev så att Felicia körde mig till Sahlgrenska där jag kom in på en gång.

Triage.
Vänta lite.
Doktor Aron kom å undersökte mig. Ringde efter en kirurg som kom för att sy mig. William hette han.
Samma rum...som i sept som med mamma 2007.
Både Felicia och jag kände att mamma/mormor var med oss.
Jävlar va ont bedövningssprutorna gjorde. Milde himmel.
Men 7 stygn senare var han klar.
CT röntgen å inlagd på MAVA. 
EKG övervakning för att kolla hjärtat. Varför hade jag tuppat av?
Lördag å söndag på sjukhus. Läkare kom. Kollade mig men allt var bra.


Lätt groggy på akuten.

Lördag- Felicia och Dennis kom m laddsladd, lurar och godis. Och kall cola.



Fejstimesamtal m Kevin. Han hade ett eget äventyr m sina airpods..fodralet försvann...han köpte nya lurar för att sen spåra upp de försvunna...i något märkligt hus...så nu har han två par.


Kevin tycker jag ska ha en sådan här dräkt ❤️😅


Att ligga på sjukhus e inte särskilt upplyftande.
Personalen var fantastisk. Så fina allihopa.
 
Kollade mellon.


Kom hem. Och Millie var mitt sällskap.
Felicia körde mig hem ❤️

Gulligaste hunden.
Inte sjukskriven så jag jobbade på.
Lugnt å fint.

Tisdag - fixa näsan som var bruten!!






Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback