Oj lĂ€nge sen jag skrev 🙈


Vi Ă„t lunch tillsammans- kan tro att de var lite dagen efter...

Älskar nĂ€r vi gör tapasbricka. Frukt. Goda ostar. Chark.

Packade min vÀska och tog mig till tÄget mot Köpenhamn. DÀr mötte jag upp Eleonor.


Via Frankfurt flög vi till Turin, Italien.

Hotellet var helt okej men det lÄg lite i utkanten, i ett industriomrÄde.

Första dagen. Mot möte.
Institutet dör döva.
Manne ,bysten, var skolans första döva lÀrare.


Denna dam ,comtessa  startade skolan för.lÀÀnge sen.

De har ett museum pÄ skolan dÀr vi blev guidade av Enrico.




Skolan harvett eget cafe - mÄnga i personalen Àr döva.
Kaffet var sÄÄ gott.
Paulo fr Portugal. Elfriede och Berndt fr Tyskland. Och Eleonor.


Skolan tryckte böcker.

Hotelfrukost 😋



Gökhan Eleonor och jag.

Skolan har ett eget kök. SÄÄ god mat.



Abbe de L' Eppes bok 

PÄ kvÀllen satt vi ute och Ät denna fantastiska tapasbricka.


Paulo gav en bok till ordförande i VĂ€rldsförbundet gör dövblinda. Hon Ă€r fr Kroatien och kunde lite lite svenskt teckensprĂ„k. 
Vi kunde prata m varandra pĂ„ en hĂ€rlig blandning av olika teckensprĂ„k. 



Ja men vi Ă„t mycket god mat. Bresaola m parmesan 

Lite shopping hann vi med.

Mer kaffe 

Passions mojito

Vi lÀrde oss att Äka kollektivt. Buss 32 lr CP1.


 PĂ„ torsdagen var det pizzadag pĂ„ skolan.


Vi strosade pÄ en marknad - sÄ mycket fina grönsaker och frukter.


En blÄsig bild vid floden Po.


SvĂ€rdfisk 😋

Vackra grÀnder.


Byggnader.


TĂ„gstationen (?) I Turin.


Tiramisu 😊



Utsikt frÄn Mole



Lite lÀskigt att gÄ dÀr lÀngst upp.




En hÀrlig dag helt utan möten, jobb.
Turista.



God fika - chokladtÄrta. Och kaffet - helt magiskt gott.

Arancini - friterade risbollar m fyllning. Pirog.
VĂ€ldigt gott.
Jag köpte tomater pÄ marknaden.

Vackra hus. Detta vid Mole.


Kaffe to die for gott

I mataffÀren hade de speciella vagnar för hundar.


Jag handlade med mig lite Italienska godsaker hem.
Sista middagen pĂ„ hotellet. Pasta 😋😊


Vi flög hem via Frankfurt.
Över alperna. SĂ„ vackert.




Vin. Bubbel. Frukt. Pasta. Ost. MozzarellaKnutar. Kaffe. 
Mmmmums!
Italien var fantastiskt. Möten. MÀnniskor. Kollegor.
Kunskap.
En ljuvlig vecka.
Vilken möjlighet att fÄ uppleva. Tacksam.


Kommentarer

Kommentera inlÀgget hÀr:

Namn:
Kom ihÄg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback