Turkiet




Vi tog färjan, kostade 5 kr till en annan del av staden.
Butiker och massor av restauranger.
Jag köpte en present till Natalie och ett tråg m snackspaprika.


Vädret var omväxlande. Det kom lite regn samtidigt som solen sken.
 Utsikt fr hotellet.

En selfie 😅


Avslutningsmiddagen var på en speciell krog. Ett 4mannaband som spelade  sjöng turkiska folkvisor. 
De spelade också My way och en Elvis dänga.
Såå roligt. Vi dansade folkdans. 
Förutom vårt sällskap var det 4 till och vi alla sjöng å dansade tillsammans.
Så härlig stämning.
Drack Raki också.
Meze - mat i massor. Och gott förutom spett m grillad lever.


Utgrävning mitt i Izmir. Och jag har redan glömt vad det hette 🙈
 Eleonor älskar katter och gick sin dagliga dos av mys.



En hemlig källa - de vet inte var vattnet kommer ifrån...


Så fantastiskt vackert - tänk att de kunde bygga så för så länge sedan.



Smyrna heter staden.



Jag hittade mina älsklingsblommor Gazania 🥰

De växte fritt på området. Verkade perenna..



Så fina. Tacksamma. Hoppas jag hittar en planta i vår.

Vackert.


En god lunch i Kemeralti . Lite shopping. Fick leka Tetris för att få plats m allt. Lägga blusar i skorna..
4 par skor skulle m hem. Påskpresent till mina barn och Dennis.

Köpte m mig en flaska Raki.
Vi flög direkt till Köpenhamn. Eleonor tog tåget hem och jag bussen till Göteborg. 
Flixbus ,jag somnade och vaknade till lite före Nisseplatsen.
Bussen gick utanför huvudbangården i Köpenhamn.

Tidig morgon i väntan på spårvagnen hemåt.
Jag fick gå sista biten för jag ville inte vänta i kylan.
Det tog ett dygn  från att jag vaknade i Izmir tills jag var hemma.
Tack för en fin vecka i Izmir.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback