Fortsättning


Vi hade möten.

Vi provsmakade flera av maträtterna.

Svenska köttbullar.

Jag har aldrig sett så många butiker m brudklänningar. De fanns överallt i varje hörn.
Galet vackra klänningar. Glitter.  Glamour.

Festklänningar. 

Vi blev inbjudna till universitetet av dekanen för att äta middag.

Låg vackert vid havet - Egeiska havet.

 I väntan på maten.
 Kockarna Bernd och Ralf berättar vad vi ska gå äta. 
Så god mat.


Linssoppa

Caesar sallad på räkor

Så gott kött Chateau Briand m hollandaisås.
 Tur att studenten som satt brevid mig skrev vad nedan efterrätt heter.

Vi drack te och turkiskt kaffe som en av studenterna sen spådde i.





Citronsorbet.


Ataturk.
 På väg till FesSpa

Detta hamam är känt.
Här blev jag omhändertagen .
Ångbastu.
Vanlig bastu.
Dusch/ sköljning i det stora rummet .
Sen hämtades jag av en kvinna som visade mig till min brists - av marmor.
Sen blev jag duschad. Peelad m handske. På alla sidor av kroppen.
Sen var det kaffepeeling.
Massage.
Och sen kom ett badskum som knådades in.
Heeelt ljuvligt.
Dusch m tvätt av hår innan jag var färdig. 
Sååå underbart. Mysigt. Fint.

Detta fanns på frukostbuffén- snackspaprikor.
Så krispiga å goda.

Dagar i Izmir.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback