Helgen

Fredag jobbade jag , sen hem å vila lite. Rasta Millie och fixa mig innan jag åkte till stan. Mötte upp Nene som har flyttat hem till Göteborg efter 23 år i Stockholm. Vi möttes upp på Drottningtorget och sen gick vi till Blu´bar. Bara varit där dagtid på konferens. Vi tog oss ett glas bubbel och en Jäger för Christel, Nenes mammas medicin. Sen hittade vi en plats att sätta oss på. Vi hann prata lite innan vi träffade på några vänner till Nene. Ja sen blev det hotshots, mer bubbel. Fler hotshots ... vin och DANS. Så himla kul. Sen drog vi vidare. Melody Club blev det. Jag stannade en stund innan jag tog en walk ner till Brunnsparken och bussen hem. En helt fantastiskt kul kväll, Det ska vi snart göra igen. Lördag : tant var lite trött när hon vaknade. Lite frukost. Morgon TV . En ny serie Cornelia hittade. Nikita heter den på Viaplay. Jag somnade lite. Vaknade. Lunch. Jag åkte till stan vid halv fem för att jobba med LD. Teater. Allt funkade ända tills det var en kvart tjugo minuter kvar. Då dog datorn - vi hade fått info fr tekniker var vi kunde ansluta oss till ström men det var nog bara dekor för där fanns ingen ström. Vi försökte hitta annat uttag helst utan att störa andra gäster. Lyckades inte men LD var grym och liveskrev i 390 knyck. Tur i oturen att det bara var en kvart. Sen packade vi ihop oss och åkte hem. Här hemma hade Cornelia och Natalie haft myskväll så jag fick goda ostar och kex när jag kom hem. Såg lite tv. Söndag, vi städade och fixade här hemma. Plockade. Rastade Millie. Klockan 11 kom Nene hit. Och the rest of the gang , dvs de andra två barnen och Dennis. Fika. Prat, skratt och hårklippning. Nene är ju frisör i grunden och döttrarna var så glada att hon kunde fixa deras hår. Jag fick min lugg klippt. Sen drog de fyra unga till Frölunda torg för att handla. Nene och jag kopplade Millie för en härlig men kall promenad. Vi har pratat och pratat - hon e klok och vi har känt varandra sen 1985 ish. Så himla härligt att få tid tillsammans igen. Och prata om livet. Känns gott i mitt hjärta. Sen åt C och jag middag, landade i soffan. Planerade lite inför kommande vecka. Jag flyger ju iväg ett par dagar. Idag måndag, jobba hemma på förmiddagen., Sen ska jag in till stan för ett uppdrag. Millie är lycklig för hon ÄLSKAR snö och som hon har lekt och jagat snöflingor. Hon ser ut som en snöboll när hon kommer in. Då blir det dusch. Inte tagit många bilder i helgen. Får bli ett inlägg i text. Igår firade jag Nelita på distans som fyllde 55 år. Denna kvinna med det stora hjärtat . Vacker som få. Hon är iväg på resa, själv. Njuter av solen. Idag är det ingen vanlig dag för idag fyller min älskade kusin Stefan 45 år. Han firar sin dag i USA hos kompisen Jeff. Önskar Dig en fin dag. Kram

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback