Farsdag

Jag har en biologisk pappa. Hagge. Han föddes i Öravan 1927 i november.
Min mamma Och pappa separerade när jag var pytteliten. De var aldrig gifta.
Mamma träffar Evert - han som kom att bli min pappa.
No hard feelings mellan mina pappor.
Jag bestämde själv.
Min biologiska pappa bodde hundra mil bort så vi sågs när vi sågs. På 70talet var det inte varannan vecka, var tredje påsk och en halv jul.
Vi sågs när vi befann oss nära varandra rent geografiskt.
Pappa lärde mig köra bil. Allt om fotboll. Vi kollade på Tipsextra varje lördag. Han å jag m varsin tipskupong. Bergsprängarbas. Rökt abbarn som ingen ann'.
Vi vann aldrig. Men mysigt var det.
Hagge dog när jag var 12. Skitsjukdomen cancer tog honom från mig. Han blev 51 år.
Pappa och mamma separerade när jag gick på tolkutbildningen. Han bosatte sig i Vännäs. Där bodde han fram till sin död för 2 år sen.
Vi pratades vid ibland. Sågs när jag var på landet eller han här i stan.

Sen har jag en extrapappa, morbror Greger.
Klok, står stadigt i myllan. Nalta fåordig men de ord som kommer e guld värda.
Han finns för mig alltid. Och för mina barn.
Jag i knät på pappa Hagge. Pappa Evert m armarna i kors och en glad extrapappa Greger.
Lyckligt lottad m triss i pappor ❤️❤️❤️

Ja just ja, pappa Rolf finns också. Han som e pappa till mina syskon ❤️


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback