Igår var det ingen vanlig dag

För Cornelia fyllde  år!
Hur är det möjligt att min yngsta fyller 24?!
Hon föddes en måndags eftermiddag kl 16:32. Hon kom till världen m navelsträngen runt halsen.
Entré m buller å bång.
Så söt m sitt mörka hår och ögon. 
Mormor var den första att hälsa på. Hon trodde mig inte när jag ringde och sa att hon blivit mormor. Vi hade ju nyss varit på stan. Jag hade köpt hårfärg men den blev inte använd.
På vägen hem fr vagnen började värkarna. Farfar kom gående å vi slog följe.
Väl hemma bytte jag byxor till ett par mjukare.
Pratade m min bror som uppmanade mig att ringa hem A.
Sagt och gjort sen gick det fort. Farfar fick hämta barnen på förskolan.
Väl på Mölndal tryckte vi på fel knapp i hissen. Vi hade ringt FamiljeBB men kom till vanliga förlossningen.
Jag satt i en rullstol och när barnmorskan bad blivande föräldrar på studiebesök lämna ett rum fick jag en värk.
Av kraft vred jag av handtaget på ena sidan. De blivande föräldrarna stirrade på mig - chockade!
Jag ville bara ha lustgas halvskrek jag.
Efter en stund sa jag att de skulle hömta doktorn då jag trodde bäbisen fastnat men de blev barnmorskan barsk och sa till mig att lyssna på henne så skulle allt gå bra.
Mitt i en värk sa A att jag skulle använda lustgasen å tänka på Lilla gubben i magen.
- det är en hon sa jag och hon ska heta Cornelia!
Sen satte jag på masken igen.
Hon kom ut m navelsträngen runt halsen så något klippande blev det inte men allt var bra m det lilla pyret.
Mormor lyckades komma in för att hon för ovanlighetens skull hade tagit fram sin vita käpp!!
Jag blev kvar några dagar, någon extra för jag ville inte vara själv m tre barn. A hade något jobb.

När Kevin kom å såg mig tittade han på min mage.
- Tom. Bäbis? Och pekade på plastbaljan.
Någon dag senare sa han:
Lämna baka henne den andra gula huset.
Mölndals sjukhus är gult men nä det kunde vi ju inte.
Lillasyster skulle ju bo m oss.
Felicia var en stolt storasyster till två.
Igår firades hon av sin bror lite före 06!

Han kom med denna! 💕

 Millie blev glad då en av hennes favvosar kom.
 På väg till Volvo lastvagnar.

Det blev frukost och paket.





Sen for hon till jobbet på sin egen gamla förskola.
Jag jobbade hemifrån m Millie som assistent.



 Hon jobbade lite på distans.

Promenad före syskonen kom på middag.

 Quesedillas.


Glass m goda frukter till efterrätt.


Detta m gruppebild är inte min starka sida 😄

En fin dag. Kväll.
Avslutade den m promenad.
Tvserie och chips.
Grattis älskade Cornelia på din dag !

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback