Flytt

Inte jag men Marie & Majken.
Vi var en go gäng som fixade dagen.  Fabian kom m kranbil och container. 
Jag hade fixat frukost.


Jag hämtade  Kevin.

Sen satte vi igång.
Mååånga steg blev det. Och mååånga trappor.

Elias
 Containern fylldes. Ett helt hem.


Sängar. Bord. Skåp. Byråer och många lådor. 

Majken tog en paus.

Grabbarna jobbade på.

Fabian styrde kranen. 5 ton vägde det!!
På typ 4 timmar var vi klara. Lite små saker som galgar och presentpapper blev kvar. Och skräp efter fika.
På vägen till nya adressen köpte vi pizza och BK.
Maten åt vi på vardagsrumsgolvet.
Mätta och nöjda började vi tömma containern.
Hedman anslöt liksom Cornelia, Felicia och Millie.
Majken åkte lastbil m storebror.

Imponerade av Fabians skills m kranbilen.

Lossning av container.
Det gick snabbare att lossa än att lasta.
Vindsförrådet var stort som ett dansgolv.
Källare.
Allt hamnade på plats.
Bilarna tömdes.
MariaT kom m inflyttningsfika!
Majken följde m Cornelia och Millie hem.
Felicia bäddade sängar.
Började packa upp i köket.
Killarna åkte hem.
Mitt i skulle Millie till veterinären.

Vaccinering. Det gick så bra. Hon väger nu 2 kilo!
Tillbaks till Marie.
Blommor hittade till fönstren.
Lådor m kökssaker packades upp.
Felicia kom tillbaka liksom Cornelia och Millie. 
Vi köpte mat. Åt vid köksbordet.
Drack vin.
Pratade. 
Innan Marie och Majken följde m oss hem för att hämta en madrass var nästan alla lådor tomma.
Och en soffa byggd av banankartonger!
Ett hem.
Lägenheten är så fin. Och jag är glad att Marie numer bor granne m mig.
Hem.
En stunds prat i soffan m mina fina döttrar innan Dennis hämtade Felicia.  Han hade tränat innebandy.
Dusch.
Sen hopp i säng. Då ringde Kevin på facetime.
Trött somnade jag tidigt.

Fredag. Kroppen stel och lite trött.
Lite jobb sen tar jag helg. Ska dock jobba hela söndagen!
Ikväll blir det bubbel hos Marie. SaraT kommer också.
Önskar Dig en fin dag och helg!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback