En vecka

Som mest bestod av ledighet! Jobbade i måndags och sen var jag ledig! 4 dagar av...allt och ingenting.


En stund vid datorn - jobb.
Vacker tulpan och en skål godis.

När Cornelia gör kvällsfika!
Såå gott.

Var förbi mammas grav, satte en pensé i glasburken.


Köksfönsstret.
Svea sitter där och filosoferar.

Passionsfrukten från KapVerde, den växer fint.

I torsdags hämtade jag Albin när han slutade skolan
Vi handlade fika, mango, tuggummi, dricka och dumplings.
Han åt.
Vi pratade eller han pratade och jag lyssnade.
Vi gick ut och lekte m såpbubbelhandsken. Den doppas i såpbubbel"smeten" och sen springer man och bubblor bildas.
Jag älskar såpbubblor!
Det var skoj.
Vi planterade blommor till balkongen. Det blev fint.

De här två delar födelsedag - en fyllde 7 den andre 27!


Albin lekte med katterna.

Spelade tvspel m Dennis.
På vägen pratade vi m Kevin via balkongen.
Jag körde hem honom sent på kvällen.
Mysigt att hänga m honom.


Mango myser.

Papaya ,en trygg katt som vänder ryggen till.
Fredag, Cornelia och jag tittade på The Good doctor.
Jag åkte för att möta Sofia men på vägen dit hann jag skadebesikta Kevins bil. Han har min.
God lunch m Sofia nere i hamnen.
Prat.
Mycket prat.
Kaffe hemma hos henne och Johan.
Hem.
Lämna bilen. Hämta paket. Ett skulle skickas. Ett skulle bytas.

Detta paket kom m posten.
Så böjd m innehållet.
Mötte upp Mia S efter att jag bytt Cornelias byxor.
Mer prat. Livet.
Sen handlade jag lite på vägen hem.
Fredagsmys och mat.
Rastade Zigge och sen var det dags att hämta C från jobbet.
Middag, ryggbiff m potatisgratäng.
Sen blev det Bäst i test på tv.
Idag lördag.
Vi har ätit frukost. Zigge rastades kl 05:15.
Cornelia är på väg till jobbet. Jag ska jobba senare idag inne på tc.
En skön vecka. 
Jag är rik - rik på fantastiska vänner.

Sent igår fick jag denna bild.

Välkommen till världen Inez. Född på KapVerde. Hennes pappa Luis är från Göteborg. Tomasia har blivit farmor.
Helt ljuvligt söööt 💕


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback