Torsdag

En vecka m så mycket innehåll.
Min midsommar var lugn. Startade m en mysig frukost m Cornelia.
Sen rullade hon och syskonen iväg för att fira m vänner.

Älskade barn. Dennis och Indra.
Jag och Zigge hade en skön dag. Promenader. Lagade god mat, stekt röding.

Kollade tv. Vilade. Drack ett glas rosévin. 
La mig tidigt.
Samla kraft för morgondagen.
Midsommardagens morgon. Cornelia kom hem på natten.
Frukost.
Väntade in ett sms. Körde till Frölunda där jag mötte Nelita och Grace.
Grace nyinköpta begagnade bil hade gått sönder. Vi fick packa om.
Sen körde vi mot Helsingborg.



Färja till Danmark. Färja till Tyskland. Bilkörning i 2 timmar sen var vi framme. 
Här ska Grace jobba på ett stall.
På vägen stannade vi och handlade.
Vi hade en tanke om tapas och vin men väl framme var vi sååå trötta att vi stupade i säng.
Söndag. Frukost.



Vi rullade vid 10tiden.
Kramade Grace och önskade lycka till m jobbet.



 Vi körde ett tag innan vi hittade detta 
 Fräulein Frida
Vilket mysigt café och de hade kaffe!
Det fanns inte till frukosten.


Här satt vi i den ljumma förmiddagen.
Drack kaffe & pratade.

Vi körde vidare och nästa stopp var Pråmen.
Här spenderade vi dryga 3 timmar m 😷
Listorna bockades av.
Vi betalade. Lastade in.
Åt lunch.
Räknade hur mycket last vi kunde köpa i öl/cider.
Det var omöjligt att lasta 52 lock men väl dryga 20 blev det.



Välpackat. Kevin ville ha bilder för att se att det såg bra ut.
Vi rullade på färjan.
När vi rullade av den blev vi för första gången kontrollerade- visa Coronatest/reseintyg.
Nelita hade sitt i beredskap, mitt låg i handväskan under baksätet typ..När de kollat Nelitas fick vi åka. De litade på att jag hade ett.
Vi tankade.
Sen rullade vi genom Danmark.
Kom precis till färjans avgång i Helsingör.
Sverige.
Vi körde hem i den sena kvällen.
Kärra för att lasta av hos Nelita. 
Till Kevin för att lasta av ölen. 
Hem för att via balkongen lasta över vårt egna inköp.
Somnade pronto.
Tur jag var ledig på måndagen. 
36 intensiva roliga timmar.




Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback