Helgen

Lördag, vaknade tidigt av Zigge som ville ut. Somnade om i soffan.
Cornelia väckte mig m en härlig frukost uppdukad.
Mannagrynsgröt. Tiktok kaffe, ni vet det där man gör skum av kaffet.
Vi åkte båda till jobbet. På vägen pratade jag m Kevin.
Jobbade.
Hem. Rastade Zigge. Dammsög. Städade undan lite.
Fixade mig.
Blev upphämtad av Kevin. Mot Alafors. På Klädkällaren gjorde vi ett stop.
Felicia och Dennis mötte upp. Kevin handlade. Han hittade en jacka, byxor och ett par skor. Och ett underställ.
I Alafors möttes vi i dörren av Dorian. 
- Kom vi ska leka !
Middag för att fira Nathan som fyllde 14 år i fredags.
Vin.
Prat.
Lek.
Skratt.
Kahoot i flera ämnen. Hundar. Hästar. Fotboll och KapVerde. 
Mer vin.
Tårta.



Kevin åkte hemåt. Vi tre andra stannade kvar. 
Fifamaycher spelades mellan Nathan och Dennis.
Kul.
Dorian somnade hos Felicia.
- Jag älskar Felicia ,proklamerade han högt.
Planer drogs upp...spännande.
Hem.
Här hade Cornelia besök av Elin en fd kollega på DiModa som nu bor i Gävle där hon pluggar.
Jag somnade gott till musik och skratt.
Söndag. Rastade Zigge vid halv sju.
Frukost m Cornelia innan hon åkte till jobbet.
Vinterstudion på tv. Kaffe.
Kevin svängde förbi, vi möttes över balkongen. Han skulle springa milen i Skatås.
53 minuter, 3 minuter snabbare än förra veckan.
⭐⭐⭐
Mer vinterstudio.
Tvätt.
Lagade middag som jag serverade Felicia och Dennis.
Den blev god. 😋
Fotboll på tv.
Felicia och jag lyckades gå eunt fotbollsplanen m Zigge.
Efterrätt.
Nu ska jag se lite mer fotboll. Italiensk sådan.
Har pluggat portugisiska. Det går faktiskt riktigt bra.
Skickade ett sms på kreol till Elvis. Hoppas han förstod.
Skickat lite sms till fina vänner bara för att säga att jag tänker på dem.
Cornelia äter middag m Kicksarna. Fd kollegor.
Imorgon ska jag upp tidigt, mitt första uppdrag börjar 05:30!!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback