2021 - Välkommen !

Gårdagen, nyårsafton blev helt i min smak!
Långsamt tempo.
Promenad m Zigge.
Frukost m Cornelia.
Tv.
Kevin kom förbi.
Skrev några sms m önskan om ett Gott nytt år.

Cornelia och jag lagade middag.
Och vilken middag !
Ugnsgratinerade havskräftor.
Oxfilé m potatisbakelse.
Chokladmousse. 

Medans vi lagade maten fixade vi oss.
Lockade hår. MakeUp.

Dukade.
Sen avnjöt vi middagen i laom takt.





Så gott. Köttet smälte i munnen. Körde det i ugnen på 150 grader tills det hade en innertemperatur på 58 grader.
Mmmm och till det ett glas pinotage.

Kevin kom tillbaka. Han åt han med.
Sa samma sak om köttet.
Vi spelade Bingolotto dock bara ny lott som vinst.

Drinkar som Cornelia fixade.
Prat. Godis. Chips.


När klockan var strax efter 23 åkte de två till sin storasyster för att fira 12slaget.
Jag dukade undan.
Startade diskmaskinen.
Stod vid balkongen och såg raketerna. De skångrade i fönstren så mycket small det !
Zigge ogillade det hela men låg trygg i sin korg.


Tidig timma på detta nya år låg jag och läste i sängen.
En perfekt nyårsafton! Enligt mig.
Ärligt har jag sen jag var 20+ tyckt att det är årets mest överskattade dag.
Så upphaussat...nej denna blev helt i min smak.

1 januari, Zigge och jag har varit ute. Kaffet är rykande varmt i koppen.
Bra start.

Önskar Dig ett riktigt Gott 2021 ❤



Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback