Helgen

Fredagen var lugn. Kom hem från jobbet.  Rastade Zigge sen intog jag soffan.

En fredagsblomma från Fiori fick jag köpt.
Hämtade Cornelia från jobbet och körde henne till en kompis.
Kul för henne att göra något annat än att jobba och plugga.
Lördag, rastade Zigge innan jag åkte till Stora Holm för frukost m melodikrysset.




Nelita, Eva och Viveca var sällskapet.  God frukost. Goty sällskap och en härlig promenad.
Vi var bara åtta personer så vi var på säkert avstånd från varandra.
Frostade av frysen. Det är inte mycket jobb men det tar sin tid. Lådorna fick stå på balkongen under tiden.
Jag åkte till Blomsterlandet och köpte en vas m tulpaner. Vi blev bjudna hem till Felicia och Dennis på tacomiddag och mello.
Köpte lördagsgodis och sen handlade jag mat.
Cornelia förpackade och namnade allt.
En låda för bär/ grönsaker.
En för protein.
En för övrigt.
Översta innehåller glass och is.
Blev så bra.
Kvällen hos Felicia och Dennis blev god och rolig samt innehöll mys m katterna.
Danny och Arvingarna gick vidare.
Helt rätt enl mig. 
Söndag.
Frukost made by Cornelia. 

Omelettmacka.
Så goood.
Döttrarna och jag for för att shoppa lite.
Mysigt att hänga tillsammans.
Sen åkte Kevin och jag för att byta lampor på hans bil.


Inte helt lätt att vara lång.
Som vi skrattade.

Pillande och skruvande.

En lampa försvann ner i ett hål men efter lite letande underifrån hittade han den.
Jag höll mest i saker. Och vi pratade.
Härligt att umgås.
Sen blev det middag hemma hos oss innan han åkte hem till sig.
Blev lite tv innan jag gick till sängs.
Idag måndag. Kallt ute. Munskyddet e på här där jag sitter på bussen.
Mot dagens, veckans första uppdrag. 
Ha en fin måndag!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback