Fredagen

Efter jobbet tog jag bussen hem till Lotta. Hon som varit min vän sen högstadiet.


Jag tog svängen om Linnegatans blomsterhandel.
En underbar bukett. Krispiga tulpaner.
Lottas och Beas mamma Christina gick före oss för 2 veckor sen.
Christina som jag känt i 40 år.
Hon blev sjuk, allvarligt sjuk. Det gick fort fr diagnos tills hon lämnade denna jord.


Lotta bor så fint vid Askimsviken.
Vi tog en promenad.
Njöt av minusgrader och den vackra viken.  Där ute ligger hennes pappa Uwes aska.


Hur vackert kan det vara?!

Från hennes ena fönster.
Det är som en tavla att se ut. En föränderlig sådan som livet självt.
Middag. Gott svalt vitt vin.
Prat.
Mycket prat.
I flera timmar.
Maten var god.
Victoria ,hennes dotter kom hem. Hon hade jobbat sent.
Underbart att umgås.
Bussen tog mig snabbt hem. Cornelia hade rastat Zigge.
Lycklig, förunnad att ha fina vänner som känner mig väl.
Tacksam.
Tisdag idag, Zigge ville ut tidigt. Halv fem.
Idag var det inte lika kallt som det varit det senaste.
Jag börjat sent idag. Kanske somnar jag om ?
Dagen är fullspäckad m uppdrag. På plats och på distans.
Heldagen igår gick bra. Skriv och teckenspråk i en härlig blandning.
Blev bjudna på god lunch. Och fika.
Ett tolkställe där jag varit måååånga gånger under mina snart 30 år som tolk!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress:

URL:

Kommentar:

Trackback